やしの実通信 by Dr Rieko Hayakawa

太平洋を渡り歩いて35年。島と海を国際政治、開発、海洋法の視点で見ていきます。

Scottish legacy: Education in Indo-Pacific

世界初の義務教育制度を法制化したスコットランド王、ジェームズ4世

James IV, 1473年3月17日 - 1513年9月9日

 

The topmost legacy of the British left in the Indo-Pacific is Scottish education, I think.
A paper on education in Otago, which I presented at the New Zealand conference late last year, was published in the society's journal.

I have three master's degrees. The first was in Education from Chiba University in 1991, the second in International Politics from Aoyama Gakuin in 1999 under the supervision of Prof Akio Watanabe, and the third, in preparation for my decision to write my PhD thesis in English, was a one-year Graduate Certificate from the University of Hawaii. online. The course is designed for telecommunications executives in the field. My PhD thesis is in development studies.

Whether it is international relations, telecommunications or development studies, the underlying theme is 'education'. I am delighted that this paper has been published.
If you are interested, please contact the New Zealand Society or myself.
・・・
インド太平洋に残した英国の遺産の最上位のものがscottishの教育、だと思います。昨年末、ニュージーランド学会で発表したOtagoの教育に関する論文が同学会の機関誌に掲載されました。

私は3つ修士号を持っている。一つ目が教育学で1991年千葉大学から。2つ目1999年は国際政治で青山学院からで渡辺昭夫先生にご指導いただいた。3つ目は博士論文を英語で書く決心をしたもののその準備としてハワイ大学からGraduate Certificateという1年で取得できるコースをオンラインで取得。現場の通信会社幹部用にデザインされたコースです。博士論文は開発学です。
国際政治にしろ、通信にしろ、開発学しろ根底にあるのは「教育」です。今回この論文が掲載された事を嬉しく思います。
ご関心のある方はニュージーランド学会か当方までご連絡ください。
http://nzssj.sakura.ne.jp